נתיבות משה - היסטוריה

הרב משה שרר
על הקמת "קרן נתיבות משה" וההתפתחות של בית הספר במשך השנים

"קרן נתיבות משה" – ההקמה:

רשת "קרן נתיבות משה" הוקם בהוראת הרב שטיינמן והאדמו"ר מגור במטרה לתת מענה לילדי פריפריה שחפצים בחינוך תורני. 

לשם הקמת הקרן נסעו גדולי ישראל יחד עם העסקנים שעמדו מאחורי המיזם החינוכי האדיר הזה, לארה"ב בחודש אייר תשנ"ח. 

ביום נחיתתם באה"ב הלך לעולמו הרב משה שרר זצ"ל שהיה יו"ר הוועד הפועל העולמי של אגודת ישראל  ונשיא אגודת ישראל באמריקה החל משנות ה-70. בעצה אחת, הוחלט לקרוא לקרן שאך זה עתה הוקמה, "קרן נתיבות משה" על שמו ולזכרו של העסקן החשוב הרב משה שרר

ברשת קרן נתיבות משה פועלים היום ב15 בתי ספר מאשקלון שבדרום ועד עפולה שבצפון. בתי הספר פועלים בסיוע ובשיתוף פעולה עם מרכז החינוך העצמאי בא"י, ומפוקחים ע"י משרד החינוך – המחוז החרדי. 

בבתי הספר נלמדים כל מקצועות הליבה ושמם של בתי הספר של קרן נתיבות משה  הולך לפניהם.

 

בית הספר נתיבות משה קדימה – פרקי היסטוריה:

שנת תשנ"ט – בית הספר שלנו היה הראשון שהוקם מיד לאחר חזרת הרבנים ממסע פתיחת הקרן באה"ב, והוא נפתח בשנת תשנ"ט ביישוב צורן עם פחות ממנין בנים ובנות בדירת מגורים. בית הספר הוקם כאמור ע"י קרן נתיבות משה כאשר את הרישום עשו פעילי "לב לאחים" לבקשת הורים מקומיים.

שנת תש"ס – בית הספר פוצל לשני אגפים כאשר אגף הבנים עבר לקדימה (מקום מושבו עד היום) ואגף הבנות סמוך במבנה של מועצת הפועלים.

בית הספר בשנת תש"ס הוקם עם 3 כתות א' ב' ג'   

שנת תשס"א – זכה בית הספר לביקור היסטורי של גדולי ישראל הרב שטיינמן והאדמו"ר מגור במשלחת יחד עם האדמו"ר מנובומינסק מגדולי אדמור"י התפוצות, במהלך ביקור זה נקרא שמו של בית הספר "בית יעקב" של הבנות "שערי יהודית" על שמה של אשתו המנוחה הרבנית יהודית פרלוב ע"ה שהלכה לעולמה מס' חודשים קודם ביקור זה.

שנת תשס"ב – הוקמה חטיבת הביניים. לאור דרישה של הורים להמשך חינוך איכותי מיטבי, הוקמה החטיבה באירוע מיוחד בהשתתפות מנהל נתיבות משה וראשי לב לאחים. נבנתה תוכנית לימודים ייחודית שמטרתה להכין את הילדים להמשך לימודים גבוהים. נכנסנו לפרויקט הארצי של "מושגים ביהדות"    והותאמה תכנית הלימודים למתמטיקה ואנגלית.   

שנת תשס"ד – סיום מחזור א' של בית הספר. תלמידי כתה ח' הראשונה בערב מרגש קיבלו את תעודות הגמר, והמשיכו ללימודים ישיבתיים ותיכוניים. לכל תלמיד הותאמה המסגרת החינוכית המתאימה בעצה אחת עם ההורים וצוות החטיבה.

שנת תשס"ט – עשור לבית הספר. אירועים שונים התקיימו בשנה זו לציון עשור להקמתו ובכללם – לימוד המורשת והחזון של בית הספר, פילוחי הישגים ברמה הארצית ומפגשי בוגרים.

שנת תשע"ו בעקבות העליה הגדולה מצרפת באזור השרון, הוקמה "קרן לילדי צרפת" שלקחה על עצמה לסייע לבית הספר בקליטת ילדים המתאים לרוח ולסגנון בית הספר. לבית הספר נוספו 3 כתות וכל הכתות הקיימות הוגדלו.

שנת תשע"ט – שנת העשרים להקמת בית הספר. לאור הביקוש הגדול פוצלה כתה א' לשתי כתות קטנות כאשר במקום 35 תלמידים בכתה, לומדים בכל כתה כ- 18 תלמידים מה שמאפשר למורות להגיע לכל תלמיד ולתת לו את היחס, תשומת הלב, וההכוונה המקצועית.

בית הספר מתכוון בעז"ה להמשיך במגמה זו של גידול, ובפתיחת כתות מקבילות בהתאם לדרישה.

הוספת תגובה

עליך להיות מחובר כדי להוסיף תגובה לעמוד